Comencen les sessions de treball per definir el nou Pla d’Acció 2025-2028 de l’Estratègia de Desenvolupament Socioeconòmic i d’Ocupació de Reus

10/07/2025

Aquest dimecres ha tingut lloc a Mas Carandell una sessió de treball participativa, amb representants d'empreses i entitats, amb l’objectiu de definir el nou Pla d'acció 2025-2028, que donarà continuïtat a l’Estratègia de Desenvolupament Socioeconòmic i d’Ocupació de Reus 2021-2030, impulsada per la Regidoria d’Empresa, Formació i Ocupació, en col·laboració amb Mas Carandell. L’Estratègia té com a finalitat promoure un desenvolupament econòmic integral, intel·ligent i sostenible a la ciutat de Reus, amb una visió oberta a establir aliances i col·laboracions en l’àmbit del Camp de Tarragona, adoptant una perspectiva global i territorial.

Per Òscar Subirats, regidor d’Empresa, Formació i Ocupació, “disposar d’un enfocament estratègic com aquest ofereix avantatges com identificar oportunitats de millora, alinear els recursos disponibles amb les necessitats del territori i promoure la col·laboració publicoprivada, garantint una presa de decisions informada i orientada a resultats, per tal de generar ocupació de qualitat, impulsar la formació professional adaptada a les demandes del mercat laboral i enfortir la competitivitat del nostre teixit empresarial”.

La trobada d’avui s’emmarca en la fase de diagnosi del projecte, que inclou l’anàlisi de dades, l’estudi de fonts documentals i la realització d’entrevistes amb agents clau. Aquesta etapa inicial es preveu que finalitzi durant l’estiu de 2025, moment en què es procedirà a l’elaboració d’una proposta concreta del pla d’acció i la seva posterior validació. Al llarg de la sessió, les persones participants han aportat propostes estructurades entorn de tres eixos prioritaris: formació, ocupació i enfortiment del teixit productiu.

Els treballs per dur a terme aquestes activitats estan encarregats a la consultora externa, J3BTres Consulting, especialitzada en desenvolupament local, promoció econòmica i gestió pública. Es preveu que el document final del pla estigui enllestit durant el primer trimestre de 2026. 

Aquest projecte, liderat per l’IMFE Mas Carandell, s’inscriu en el marc dels programes de Planificació Estratègica i compta amb el cofinançament del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i del Ministerio de Trabajo y Economía Social -Servei Públic d’Ocupació Estatal.